Przykładowa izometryczna sesja treningowa na chwytotablicy MANTA (Moc-aRT) oparta na „powtórzeniach”
założenia : budowanie siły maksymalnej metodą „maksymalnych obciążeń”.
1. rozgrzewka (czas trwania około 15 minut).
Celem rozgrzewki jest pobudzenie układu krążenia i skłonienie naszej „pompki aortalnej” do większej aktywności oraz
przygotowanie układu kostno-stawowowego do obciążenia treningowego.
– według uznania bieg, skakanka, rowerek, pajacyki itp. czas trwania 5 -10 minut (w zależności od wydolności).
– dokładny masaż okolic okołostawowych i przypaliczkowych.
– lekkie naciąganie palców.
2. sesja właściwa:
Progresja winna nastepować w kolejności:
a)czas przywisu
b)obciążenie
Dopiero kiedy jesteśmy w stanie przeprowadzić trening
w górnym zakresie czasowym (czas przywisu), w kolejnych sesjach możemy dodać dodatkowy ciężar.
Przerwy między ćwiczeniami powinny trwać 60-120s
– przywis w łuczku C3 (5-7s) rest 5s ilość serii 6-10
– przywis w chwycie wyciągniętym B1 lub A1 (5-7s); rest 5s; ilość serii 6-10
– przywis dwójka C2 lub A2 (palec środkowy , serdeczny) (5-7s); rest 5s; ilość serii 6-10
– przywis dwójka C2 lub A2 (palec wskazujący , środkowy) (5-7s); rest 5s; ilość serii 6-10
– przywis na oblaku C1 (na kądą rękę) (5-7s); rest 5s; ilość serii 6-10
3. schłodzenie
Średnio intensywne ćwiczenia po wyczerpującym treningu siłowym dają sercu i układowi krążenia czas na stopniowe zwalnianie tempa pracy,
a procesom metabolicznym czas na powrót do ich normalnego przebiegu. Uzyskuję się pełniejszą regenerację oraz odnowę biologiczną.
– przywisy na wygodnych chwytach w kolejności (D1, D2, D3) (5-7s) ; rest 5s; ilość serii 3 (na każdy chwyt).
manta_opis